Tyson K.O di Saudi

16 July 2010
Mike Tyson (lahir 30 Jun, 1966) adalah seorang bekas peninju yang berasal dari Amerika Syarikat. Dia adalah bekas juara tinju kelas Heavyweight dan merupakan juara termuda dunia yang pernah memenangi WBC, IBF dan West Brom dalam kelas Heavyweight dalam satu masa. Terkenal dengan tinju gaya Orthodox dan dianggap sebagai salah seorang peninju kelas Heavyweight terhebat.






Bekas juara tinju, Mike Tyson yang sudah memeluk agama Islam telah melalui suatu pengembaraan spiritual dimana dia telah menyempurnakan umrah di bumi Mekkah dengan diakhiri dengan tangisan air mata yang disifatkan sebagai air mata kebangkitan.

Tyson akhirnya menangis di Masjid Nabi, berkata: "Saya tidak tahan mengeluarkan air mata ketika mengetahui bahawa sedang berada di salah satu taman syurga."

Inilah personaliti baru Mike Tyson. Rombongannya ke Tanah suci berjauhan dengan kehidupannya selama ini yang dikelilingi para peminat. Di sana beliau hanya berdekatan dengan rakan-rakan serta pembimbing yang rapat.



"Saya telah melihat pejuang pesawat, pelakon, dan muallaf yang lain, tetapi belum pernah lagi merasakan tangisan rohani dan keluluhan hati yang diungkapkan oleh Tyson."- wartawan

Inilah keajaiban yang kita boleh perolehi di tanah suci. Aura dari monumen atau masjid disana boleh meliputi diri kita dan menyentuh emosi kita dengan keadaan yang tidak dapat diungkapkan dengan kata-kata. Titisan air mata memikirkan dosa-dosa yang lampau mahupun sebak terasa apabila menatap bangunan yang penuh dengan sejarah silam. Pengorbanan para Nabi serta sahabat-sahabat hanya boleh kita kenangkan bersama dan diambil sebagai pedoman.

Sources:








-wikipedia
-http://www.elanthemag.com



0 comments:

Post a Comment