Bukh atau Syazwan?

27 December 2010


Bukhari- Harapan Baru PCZ 
Syazwan - Our Voice

Lihat kepada group masing-masing melalui FB. Sudah cukup untuk kita sedar betapa penyokong masing-masing mempunyai suara tersendiri yg mengharapkan calon mereka memegang jawatan Pengerusi.

Tidak asing lagi kedua-dua calon merupakan antara yang terbaik mampu untuk memikul tanggungjawab sebagai Pengerusi mana-mana persatuan pon. Tapi skop kita sekarang kepada perlantikan Pengerusi Persatuan Perubatan Cawangan Zagazig (PCZ) yg bertempat di Mesir yang menempatkan sebanyak 480 mahasiswa mahasiswi sains kesihatan.

Bermula dengan Bukhari Muslim
Mengenali beliau bermula dari sejak beliau memegang jawatan Ketua AQ ketika kami masih di tahun satu. Bermula dari asas beliau bertapak di sini memang bakat seorang ketua sudah terpancar. Orangnya amat bersungguh-sungguh dalam membuat setiap gerak kerja. Kalau jadi ketua pun macam nak buat gak kerja2 org bawah dia. Sampai begitu sekali tungkus lumus beliau memikul tanggungjawab yg diamanahkan.

Kemudian saudara Syazwan
Sejak dari mula kami di sini beliau amat disegani oleh ramai pelajar di sini. Kerjanya teliti dan boleh menjadi role model kepada sesiapa yg memerlukan bimbingan bagaimana hendak menjadi seorang pelajar perubatan. Beliau pandai dalam mengimbangi antara pelajaran dan persatuan. Pengalaman berada bersama OPZ dan PCZ selama 4 tahun lebih dari cukup jika beliau dipilih untuk menaungi PCZ pada sesi akan datang ini.

Cukuplah sekadar sedikit perkongsian mengenai bakal calon yg bertanding. Bukan takle nak cakap banyak tapi bnyak sangat kebaikan yg boleh ditulis mengenai dorang ni. Cuma highlight sedikit dari seorang ahli yg ingin melihat PCZ lebih maju ke depan walau siapa pun yang terpilih nanti. Apa pun ada sebab pemilihan yg bakal berlaku ini ditetapkan begitu.

Kepada calon yg terpilih diucapkan selamat berjaya untuk membawa sesuatu yang sebenarnya masih lagi kurang melihat kepada perkembangan PCZ sesi lepas. Usul cadangan akan ditulis pada post akan datang insyaallah...

0 comments:

Post a Comment