The untold story about Me

04 January 2011
Sebelum kepada cite Teladan Kampung Part II aku nak korang tau serba sedikit tentang pemikiran dan penulisan aku ni. Kenapa dan mengapa aku lebih suka menulis dari bercakap?

Takut dlm erti kata gugup tu memang ada sejak dari dulu lagi. That is my largest weakness. Another thing is bila membincangkan perkara yg serius, kita mengharapkan keselarasan pemikiran diantara penulis dan pembaca. Contoh nak cite pasal gadis bekerja di UK. Penulis kena bawak suasana pembaca pada mulanya perspektif UK itu sendiri. Jadi di sini kita dapat lihat sebenarnya susah utk seseorang itu utk menyampaikan sesuatu. Tak semua yg ada kelebihan ini utk bercakap. Certain people do have, certain people can try but i bad at it. Kalau aku cuba pon nnti berterabur isi, cakap konfius last kali semua org x paham. Ok this is one part.

Next is regarding my story below ni. Kenapa tak spesifik je trus sbb sudah terang lagi bersuluh apa n sape yg aku mksdkan di bawah tu. First thing korang kena tau yg utk jadi reporter kpd cerita yg sahih ni korg kna siasat, selidiki, temuramah, buat research dan semuanya la. Dari A to Z. Sedangkan reporter profesional nk smpaikan berita pun boleh ada terpesong ceritanya apatah lagi aku yg x buat pun step2 tu. Jadi its just my own creation. Aku cuba sentuh permukaan je dlm setiap cite yg aku bwk. Mudah utk semua org paham dan mudah utk aku x sentuh isu2 sensitif yg diluar dari pengetahuan aku sendiri. Aku nak kita sama2 berfikir lebih dari menghukum melalui certain kejadian.

Well at last im not a perfect human even to say not a perfect in my amalan sebagai sorg Muslim jugak. That is why i accept any comments. Biarlah cili mcm mana komen itu pon aku xkan amik hati. Aku xkan putus sahabat. Aku xkan bermasam muka. Sebab kita masing2 ada pemikiran ada cite masing2. Mungkin ko tau lebih dari aku jadi aku tak kisah klau spe2 nk share utk segarkan minda aku dgn perkara2 baru. Aku ckp serius ni. Nak maki hamun aku direct ke indirect, im OK. Memang aku nampak serius wa skema kt luar ke pape korg rsa. Tapi im telling this coz this is me. Dan apa aku nak buat skrg ni sbb aku sakit telinga bila perkara mcm ni jadi satu isu besar yg seolah takde sape boleh jernihkan balik air yg dh keruh. Malah menuang lagi toksid ke dalam air tersebut. Bukan gak aku nk jadi hero ke pape. Tapi bila jadi mcm ni kt setempat komuniti mcm ni rasa hidup tak senang.

So ini je kot the untold story utk masa ni.

0 comments:

Post a Comment